Aykut Enişte
Gerek orijinal karakterleri, gerek içini doldurmayı başaran hikayesi ile keyifli bir komedi..
Sosyal medyanın hayatımızdaki etkisi ve yaşamımıza soktuğu isimler birçok alanda olduğu gibi sinema sektöründe de değişime neden oluyor. Sosyal medya “fenomenleri” bu mecralarda sahip oldukları ünü kullanarak kimilerine göre yalnızca maddi kaygılarla sinema filmi çekme kararı alıyorlar. Her ne kadar bu isimler ve filmleri ağır eleştirilere maruz kalsa da sinemanın bu önlenemez değişimini kabul edip eleştirilerimizi yapıcı yönde yapmamız gerektiği düşüncesindeyim.
Bahsettiğim isimlerden biri olan Cem Gelinoğlu ve “Aykut Enişte” sosyal medya “fenomen”lerinin sinemada iyi işler çıkaramayacağı önyargısına cevap niteliğinde bir iş çıkartmış. Filmde teknik anlamda bir takım sıkıntılar olsa da genel anlamda mizahi yönü kuvvetli, keyifli vakit geçirebileceğiniz bir iş çıkartmış.
Aykut Enişte ile ilk kez yönetmenlik deneyimi yaşayan Onur Bilgetay, daha önce “Tatlım Tatlım” filminde yardımcı yönetmen, “Pek Yakında” filminde ise 1. Yardımcı yönetmen asistanı olarak görev almış. Oyuncu kadrosunda ise usta isim Ali Erkazan dışında tanıdık simalar yok. Cem Gelinoğlu filmi taşıyan isimlerin başında geliyor. Enerjisi ile temponun çoğu zaman üst seviyede kalmasını sağlıyor. Nişanlısı rolündeki Nurhan (Ege Kökenli) ise rolünün hakkını veriyor. Nurhan’ın abisi rolünü üstlenen Ferdi Sancar’a da değinmeliyim. Cem Gelinoğlu’nun röportajında bahsettiği gibi abi tiplemesi sinemamızın kült filmlerinden Çöpçüler Kralı’na gönderme yapıyor. Filmde nispeten sinemanın genç yüzleri olan teknik ve oyuncu kadrosu ile film gelişime açık ve daha iyi işlerin gelebileceği mesajını verdiğinden desteklenmesi görüşündeyim.
Filmin genel olarak konusu ise, telefoncu işleten Aykut iyi niyetli, kimseye hayır diyemeyen kimsesiz bir adamdır. Evlilik planları yapmaktadır. Kendisine istediklerini kabul ettiren, pek söz hakkı tanımayan bir nişanlısı ve bir o kadar ilginç bir ailesi vardır. Bir gün dükkânına girip hırsızlık yapan adamı kovalarken dükkânı başka biri tarafından tamamen soyulur. Sigortası olduğundan sigorta şirketini arar ve şirketten gelen Gülşah (Melis Babadağ) ile görüşmeleri sırasında Gülşah, kendisine evlenmesi konusunda baskı yapan babasına sevgilisi olduğu yalanını söyler. Bu yalana ortak olan sahte “sevgili” Aykut kendisini bambaşka iki aile arasında sıkışmış olarak bulur.
Bu filmi muadili komedi filmlerinden ayırabilecek en karakteristik özelliği oyunculukların doğallığı ve işlenen konunun -her ne kadar absürtlükler olsa da- bizzat yaşadığımız, tanık olduğumuz içimizden bir hikâye olması. Aykut kimsesizdir ve bir aile kurmak ister. Nişanlısı ve ailesi Aykut’un ne istediğini, ne hissettiğini sormaz. Nurcan nişanlısının yeterince kurnaz olmadığını bu nedenle onlara daha iyi bir yaşam sağlayamadığı düşüncesindedir. Aykut ise küçük dükkanı ve esnaf arkadaşları ile sahip olduğu hayattan memnundur. Kimseye hayır diyemeyen Aykut sigorta şirketinden gelen Gülşah’ın isteğini de kıramaz. Kendisini Gülşah’ın sevgilisi olarak tanıtır. Kızlarının mutluluğunu isteyen Gülşah’ın ailesi Aykut’u çok sever ve film boyu yaşanan tüm olaylar onları birbirine bağlar. Bu süre içinde Aykut sahip olduğu bu “sahte” yaşamı kendi hayatından daha gerçekçi bulur. Onu koşulsuz seven ve kabullenen bu aile kimsesiz Aykut’a umut olur. Film bu taraftan bakıldığında durum komedisi olmaktan öte bir anlam kazanıyor.
Ülkemiz sinemasının son dönemde içinde bulunduğu durum ve üretilen filmler göz önünde bulundurulduğunda “Aykut Enişte” iyi bir komedi filmi izlemek isteyenlerin beklentisini rahat biçimde karşılayacak dolu dolu bir film olarak karşımıza çıkıyor.
Misafir Yazar : ÖMER DİNLER
Yönetmen : Onur Bilgetay
Görüntü Yönetmeni : Burak Kanbir
Senaryo : Cem Gelinoğlu – Giray Altınok
Müzik : Barış Diri
Oyuncular : Cem Gelinoğlu, Melis Babadağ, Ege Kökenli, Müfit Kayacan, Lale Başar, Ali Erkazan, Özlem Çakar, Selen Domaç, Ferdi Sancar, Mekin Sezer, Ecrin Moğultay, Güven Hokna
BKM FİLM