40. Uluslararası İstanbul Film Festivali bütün hızıyla devam
ediyor. 

Lübnanlı Barbari” Bekaretin Sonu”nda kendi deneyiminden yola çıkarak üç gencin ilk cinsel deneyimlerini anlatıyor. Ekrana gelen her karakterin iç ses ile hayatlarındaki dertlerini, beklentilerini anlatması başarılı bir yöntem
olmuş.

15 yaşındaki kendi deneyimlerinden yola çıkarak ilk yönetmenlik denemesini gerçekleştiren George Peter Barbari’nin “Bekaretin Sonu / Death Of A Virgin, and the Sin of Not Living”i yaşanmışlık kokan bir film. Bizdeki argo deyimle film “milli olmaya” götürülen bakir bir genci merkezine alıyor.

Kaliforniya’da doğan Arjantin-Lübnanlı yönetmen dünya prömiyerini 2021 Berlin Film Festivalinin Panorama bölümünde yapan bu filminin senaryosunu yazıp kurgusunu da üstlenmiş. Senaryosunda Barbari başarılı bir yöntem kullanmış. Ekrana gelen her karakter iç sesi ile hayatındaki dertleri, beklentilerini dile getiriyor. Senaryoda şiirsel bir dille yer alan bu monologlar filmin başarısına hizmet ediyor.

Karakter tahlillerinin ustalıkla yapıldığını gördüğüm filmde genç hayat kadını Christelle’in hüznünün, mutsuzluğunun nedenleri çok iyi belirtiliyor. Filmde yaptığı işten, hayatından nefret eden bir genç hayat kadını portresi çiziliyor. Yanında çalıştığı kadının kaprislerine, hakaretlerine, tehditlerine katılmak zorunda kalan, intihar etmeyi aklından çıkarmayan bir kader kurbanı. Film bakir Etienne’in Christelle ile buluştuğu sahnede, gerçek hayatta olduğu gibi sutyenini çıkarmama şartını koşan, partnerinin cinsel iktidarsızlığını gidermeye çalışan genç bir fahişe var.

Dünyanın birçok yerinde hala değer bulan bir ergenlikten kurtulma ve erkeklik ritüelini şiirsel bir yolla ele alan film, bir yandan da hayatın geçiciliğini, kırılganlığını ve bazen de saçma anlarla dolu olduğunu bizlere hatırlatıyor. Film Lübnan’ın kuzeyindeki ıssız bir şehirde geçer. Etienne’in evinde başlayan filmde, arkadaşı Adnan’ın kendisini genel eve götürmek için geldiğini öğreniyoruz. Babasını uçak kazasında kaybeden Etienne annesi ve kızkardeşi Windy ile yaşar. Yeni kürtaj yaptıran Windy evden ayrılmak ister ancak bunu yapmaya cesareti yoktur.

Annesinden sinemaya gidiyorum diye evinden ayrılan Etienne, kendi gibi Maronit (Lübnanlı Hristiyan) 3 arkadaşı ile yolda gerginliklerini gidermek için şakalar, atışmalarla vakit geçirir. Eczaneden prezervatif ve erken boşalmayı geciktiren sprey alırlar. Birbirleriyle iyi geçinen, birbirlerini seven dört arkadaş da olsalar, aralarında yaptıkları konuşmaların tümünde dürüstlüklerini koruyamadıklarını görürüz. Bazen beyaz yalanlarla geçiştirdiklerine tanık oluruz. Film Adnan’ın geneleve götürdüğü üç gençten sadece Etienne’in fahişe kızla geçirdiği yarım saati anlatmakla yetiniyor. Bu bölümde filmin en başarılı sekansı yer alıyor.

Hayat üzerine müthiş tespitler yapan bu dürüst filmde insancıl duygular iyi işlenmiş. Aralarında ilk cinsel deneyimini geçiren gencin samimi itirafları da var. Christelle baş başa kaldığı Etienne’in mahçubiyetine insanca davranırken, bir profesyonelin de bir kalbi olduğunu, duyarlı olabileceğini gösteriyor. Ancak filmin çok ciddi bir casting sorunu var. 15 yaşındaki yeniyetmelerin ilk cinsel deneyimlerini anlatan filme, yirmili yaşlarda dört oyuncu seçilmiş. Bu filmin inandırıcılığına darbe vuruyor.

Benzer konulu Louis Malle’in “Le Souffle Au Coeur”ü (1971) bizde “Kalp Mırıltısı” başlığıyla gösterilmişti. Dijon’da geçen konusuyla filmde 15 yaşındaki Laurent’ın kardeşleri, ilk cinsel deneyimini yaşaması için bir hayat kadınından randevu alıyorlardı. Ancak o gün Laurent’ın kalbinde ritm bozukluğu olduğu ortaya çıkınca randevu gerçekleşemiyordu. Cüretkar konulu filmde Laurent’ın gözü (Léa Massari’nin oynadığı) İtalyan kökenli annesinden başka kimseyi görmüyordu. Ensest konulu film zamanında skandal yaratmıştı.

Yönetmen / Senaryo : George Peter Barbari

Görüntü Yönetmeni : Karim Ghorayeb

Kurgu : Inaam Attar, George Peter Barbari

Müzik : Fadi Tabbal

Oyuncular : Etienne Assal, Adnan Khabbaz, Jean Paul Franjieh, Saad Elie Dankoura, Feyrouz AbouHassan, Thuraya Baghdadi, Maria Doueihi, Windy Ishak

Lübnan / Komedi-Dram / 87 Dk.

 

CEVAPLA

Please enter your comment!
Please enter your name here