Gueule d’Ange / Melek Yüzlü
MELANKOLİK VE ŞİİRSEL..
Yönetmen Vanessa Filho, yariyerindeki ilk uzun metraj filmi olan ‘Melek Yüzlü/Gueule d’Ange’ ile Vanessa Filho 71. Cannes Film Festivali’nin yan bölümü Belirli Bir Bakış’ta yarışma hakkını kazandı. Bu duygu yüklü, yüreklerle hitap eden, melankolik ve şiirsel film, adını sekiz yaşındaki mavi gözlü, sarışın, sevimli ‘melek gibi’ bir kız çocuğundan alıyor.
Fransız Rivierasının küçük bir sahil kasabasında geçen konusuyla film bekâr ve havai bir anne olan Marlene (Marion Cotillard) ile sekiz yaşındaki ‘Melek Yüzlü’ lakaplı Elli’nin (Aylin Aksoy- Etaix) öyküsünü anlatıyor. Filmde Elli’nin babasından veya varsa diğer akrabalarından hiç söz edilmiyor. Açılış sahnesinde annesine hayran olan, ikon gibi taptığı annesine benzemek için her şeyi yapan Elli ile tanışıyoruz. Annesi gibi frapan giysiler seçer, gözlerine payetli aşırı makyajlar yapar, hatta annesi gibi alkol tüketir. Annesi onun dünyasıdır. Ancak hafifmeşrep ve erkek düşkünü bir kadın olan Marlene, abartılı gece eğlencelerinin birinde hoşlandığı bir adamla tanışınca her şey değişir.
Dekolte ve frapan giysileriyle, aşırı makyajıyla, alkole olan düşkünlüğüyle erkeklerin radarına kolayca giren genç kadın, yeni tanıştığı bu adamın peşine takılmak için, hayatta kendisinden başka kimsesi olmayan kızını sorumsuzca terk eder. Elli sahip olduğu tek ebeveyn olan annesini geri kazanmak için mücadele vermek zorunda kalır
Bu uğurda öncelikle annesinin korkularıyla yüzleşmeli ve annesine ulaşabilmenin yollarını araştırmalıdır. Annesinin bekâr bir arkadaşı, tek başına kalan Elli’ye acısa da, çocuk bakma alışkanlığı olmadığı için, çocuğa hayat boyu bakamayacağını söyler.
Kaderiyle baş başa kalan Elli’ye, aynı apartmanda oturan babasını ziyarete gelen, ancak eve kabul edilmeyen Julio adlı esrarengiz bir genç yardım elini uzatır.
Talihinin döndüğünü ve ilk kez kendisine birinin sahip çıktığını gören Elli, Julio’nun karavanında yaşamak istediğini söyler. Ancak Julio bu teklife sıcak bakmaz. Annesini her konuda taklit etmeye kararlı Elli sonunda alkolik olur.
YÜREKLERE SESLENEN BİR PERİ MASALI
Filmin üç kahramanı olan anne-kız ve gizemli yabancının müşterek zaafları yalnızlık çekmeleri… Çizgi dışı yaşantısıyla, topluma ayak uydurmada zorlanan, yaşadığı acı yalnızlığı yenmek için alkole sığınan, erkeklerde şefkati arayan Marlene, annesinden başka güvenecek kimsesi olmayan Elli, işlediği bir suçtan dolayı babasının görmeyi reddettiği, şehir dışında bir karavanda tek başına yaşayan Julio, kendilerinin hayatları boyunca ‘yalnız’ hissediyorlar. Müşterek sıkıntıları yalnızlıklarını kolaylaştırıyor.
Vanessa Filho, senaryosunu yüreklere hitap eden bir duygusallıkla yazdığı ‘Melek Yüzlü’de, başroldeki küçük kız çocuğundan verim almadaki başarısıyla öne çıkıyor.
İlk kez kamera karşısına çıkan, filmin çekimi sırasında yedi yaşında olan, adından Türk bir anne ile Fransız bir babanın kızı olduğu anlaşılan Aylin Aksoy-Etaix, bu ilk filmindeki başarısıyla bir karakter oyuncusunun gelişini müjdeliyor.
Her role eldiven gibi uymada gösterdiği becerisiyle tanınan Oscar’lı aktris Marion Cotillard, ahlak sınırlarını zorlayan marjinal anne kompozisyonunda, bilinen rahatlığıyla yönetmen Filho’ya, Aylin Aksoy- Etaix kadar destek oluyor.
Fotoğraf sanatçısı- müzisyen- senaryo yazarı- yönetmen Vanessa Filho ile bitirecek olursak, geçmişinde video klip ve belgesel yönetmenliği olduğunu, bizde ‘Aşk İksiri’ adıyla afişlere çıkan ‘The Love Punch’ta (2013) yönetmen Joel Hopkins’in asistanlığını yaptığını söylemek mümkün.