Julia Von Heinz tarafından yönetilen And Tomorrow the Entire World filmi, açık ve düz bir anlatım tekniği kullanıldığı için, ağır ilerliyor. Bu nedenle akış içerisinde izlenme cazibesini bazı sekanslarda kaybediyor. Yönetmen, anlattığı hikayenin temposunu dengede tutmaya gayret gösterse de maalesef yetersiz kalmış. Film içerisinde ki oyuncuların çoğunluğu tecrübesiz, ilk oyunculuk deneyimlerini bu filmde sergilemişler. Bu durum avantaja dönüşecekken yönetmenin konu ve hikayeyi anlatım tekniği başarısızlığı nedeniyle geleceğin oyunculuk adayları için avantaj, dezavantaja dönüşmüş ne yazık ki…

Yönetmenin seçtiği konu, çoğu seyirciyi etkileyebilecek aykırı bir konu. Bir filmin konu seçimi ne kadar iyi olursa olsun, o filmi başarılı yapmaz. Yönetmenin seçtiği anlatım tekniği bu nedenle başarılı bir sonuca varamamış.
Durağan ve yavaş anlatım, genellikle film içerisinde bulunan aşina olunan bir tekniktir. Yönetmen, The Fountain filminde ki aynı tekniği kullanmış. Ancak, iki filmin arasında ki en belirgin fark anlatım tekniğinin filmin konusu ile uyuşmasıdır.

Aykırı temalı olan And Tomorrow the Entire World, anlatım tekniği olarak eksik kalmış. Bu temada olan filmler, genellikle derin bir konu seçtiklerinden ötürü durağan geçmesi normal fakat aksiyon içeren sahnelerinde bile arka fonda müzik desteği olmadığı için yetersiz ve sönük kalır. Aksiyon içeren bir sahnenin en önemli unsurlarından biri olan müzik olgusu akılda kalıcı ve seyirciyi etkilemesi gerekir. And Tomorrow the Entire World içerisinde böyle bir anlatımı ne yazık ki göremedim.

Filmin cast kadrosu, çoğunluğu deneyimi az veya hiç oyunculuk deneyimi olmayan oyunculardan oluşturulmuş. Bu durum yeni oyunculuk adayları için çok önemlidir. Sonuçta oyuncu adaylarının, oyunculuğunu kanıtlayarak bir çıkış yapması ve sinema dünyasına adını yazdırmak istemesi amaçtır. Gerçeği söylemek gerekirse, oyuncuların yeterli başarıyı sergileyememelerinin nedeni, yönetmenin anlatım tekniğinde bulunan eksikliklerden kaynaklanmıştır. Bu nedenle, güzel ve başarılı bulduğum genç oyuncular gerçek potansiyellerini ortaya koyamamışlar.

Yıllar içerisinde sayısız film yayınlanmıştır. Bazı filmlerin fragmanları, filmin kendisinden daha başarılı ve etkileyicidir; Spider-man 3, Star Wars Phantom Menace, Prometheus ve The Last Airbender. Bu listeye And Tomorrow the Entire World’de eklenebilir. Amaç, hedeflediği kitleye hitap edebilmek için etkileyici unsurları kullanarak, seyirciyi etkilemektedir. Filmimizin fragmanında hedef vurulurken, filmde bu olgu kaybolmuş ve durağan bir film netice bulmuştur.

Luisa (Mala Emde) karakterinin yolculuğunu anlatan senaryoda, karakterin gelişimi sunularak, motivasyonu güçlü bir şekilde yansıtılmaya özen gösterilmiş. Karakterin bir motivasyon uğruna girdiği yolculuk, yönetmen motivasyonunu başarılı bir şekilde yansıtamamış ve alt seviyede kalmıştır. Luisa, karakterinin yolculukta yaşadığı psikolojik iniş-çıkışları ve travmaları yeteri kadar yansıtılmamış. Alfa (Noah Saavedra) ile paylaştığı kare ve sahnelere daha az ölçüde yer
vererek, Luisa karakterine daha fazla yoğunlaşılsaydı filmin durağanlığı ve bu durumdan meydana gelen seyirciyi kaybetme riski en aza indirilerek, seyircinin başrol ile bağ kurabilme imkanı tanınabilirdi.

Film içerisinde bulunan kamera hareketleri başarılı ancak yeterli düzeyde değil. Kameraman Jens Wenzel gayet başarılı bir iş çıkartmış ama yönetmenin hatasını ne yazık ki telafi edememiş.

Sonuç olarak, olağan dışı konusu olan And Tomorrow the Entire World oyuncuların gayretleri ve kamera hareketleri ile izlenebilecek bir yapım. Durağan ve yetersiz anlatımı nedeniyle seyirci ile bağ kuramaması ise filmin dezavantajı. Seyirci ile bağ kurmaya imkan tanıdığı sahnelerde ise Luisa karakterine can veren Mala Emde’in oyunculuk başarısı takdire şayan.

Misafir Yazar : BERK ANIL YAVUZ

Yönetmen : Julia von Heinz

Senaryo : John Quester, Julia von Heinz

Görüntü Yönetmeni : Daniela Knapp

Müzik : Matthias Petsche

Oyuncular : Mala Emde, Noah Saavedra, Luisa-Céline Gaffron, Andreas Lust, Hussein Eliraqui, Victoria Trauttmansdorff, Michael Wittenborn, Robert Besta, Matthias Bundschuh, Lee Huang, Mutlu Acar, Tonio Schneider, Nadine Sauter, Ivy Lissack

Fransa / Suç-Romantik-Dram / 110 Dk.

Film notum:

CEVAPLA

Please enter your comment!
Please enter your name here