Tereddüt Çizgisi
Tereddüt Çizgisi, küçük kentin atmosferinde doğruyu savunma çabasını anlatıyor. Selman Nacar ve Tülin Özen’in büyük başarısı alkışı hak ediyor.
Bu yıl İKSV Film Festivali’nde izlediğim tüm yabancı filmlerden düş kırıklığıyla çıktım. Türk filmlerini ise çok beğendim! Benim beğenip beğenmemem o kadar önemli değil elbette, zaten beğendiğim filmler de daha şimdiden festivallerde başarılı olmuştu ama Türk sinemasının geldiği başarı çıtası gurur verici. Bu filmlerin festival izleyicisi dışındakiler için de ilgi çekici olacağını umut etmek istiyorum. Sinema seyircisi de bu çıtaya gelmeli artık!
Selman Nacar’ın yazıp yönettiği Tereddüt Çizgisi, festivalin basın gösterimlerinin de son filmiydi ve iyi ki de kaçırmamışım. Uşak gibi küçük bir Anadolu kentinde geçen filmin özelliği, zaman ve mekan açısından dar bir alana sıkışmış olması. Aynı gün, iki aynı mekan : Bir Ağır Ceza Mahkemesi ve Hastane. Filmi baştan sona omuzlayarak götüren ve bu iki mekan arasında gece gündüz koşuşmasına tanık olduğumuz Avukat Canan’ı Tülin Özen, başarıyla canlandırıyor. Zaten iyi bir oyuncu Tülin Özen, bu rol de onun tarzına ve tipine uygun.
Avukat Canan, patronunu öldürmekle suçlanan bir işçiyi, masum olduğuna inandığı için küçük kentin bütün baskın güçlerine karşın savunan idealist avukat tiplemesi. Bir yandan da hastanede yatan, beyin ölümü gerçekleşmiş annesinin fişinin çekilip organ nakli için bedeninin verilip verilmemesi kararında zorlanan evlat! Müvekkilinin ve annesinin yaşamını savunurken de tereddütlere düşmüyor değil, ama vazgeçmiyor. Ve bu zorluklarla boğuşurken küçük kentin umursamaz ve boğucu yaşamı, gerçeği aramaktan çok, düzeni korumaya çalışan adalet sistemi arasında idealist bir avukat olmanın zorluklarını, Avukat Canan olarak Tülin Özen adeta yaşıyor.
Mahkeme ortamı, sık sık ziyaret ettiğim için artık iyi biliyorum, o kadar gerçekçi canlandırılmış ki duruşma sırasında tavanın bir kısmının çöküp ortalığı su basması ve çöküntünün temizlenip davaya devam edilmesi sahnesi, gece rüyama girdi! Çok önemli bir tanığın küçük şehir baskısından korkup çekilmesi de bir davada başıma geldiği için beni derinden sarstı. Davayı etkileyebilecekken tanığım gelmedi ve zorla getirilmesine de karar verilmemişti… Filmde de tanık bekleniyor ama gelmiyor!
Baştan sona, mahkeme, hastane, sanık, hasta ve her ikisi arasında koşuşup duran ve asla pes etmeyen genç bir kadının sıkıntıları olarak geçen filmde seyirci her an umutla iyi bir son beklentisiyle ilgisini kaybetmiyor ama sürpriz!!! Sanık ve fişi çekilecek annenin sonu için son karar, tereddütler!
Şu sıralar pek çok Türk filminde rastladığımız gibi Tereddüt Çizgisi de birçok ülkenin ortak yapımı ve yönetmen yazar dışında teknik sorumluluklarda yabancı sanatçılar çalışmış. Özellikle Görüntü Yönetmeni Tudor Panduru, yönetmenle ilk filminde de çalışmış ve başarılı bir sanatçı ve görüntüleri filme çok şey katıyor. Bu arada filmin yan karakterlerinde de Ömer dizisinden aşina olduğumuz Gülçin Kültür Şahin ve Oğulcan Arman Uslu gibi oyuncular da başarıyı arttırıyor.
Film, Dünya prömiyerini de 80. Venedik Film Festivali’nde yapmış ve daha şimdiden birçok festivale katılmış durumda. 43. İKSV Film Festivali’ndeki Türkiye prömiyerinden sonra 3 Mayıs’ta vizyona giriyor ve Türk seyircisiyle buluşuyor. Daha ikinci uzun metraj filminde bu başarıyı yakalayan Selman Nacar’a ve Tülin Özen’e kocaman bir alkış.
Yönetmen / Senaryo : Selman Nacar
Görüntü Yönetmeni : Tudor Vladimir Panduru
Kurgu : Melik Kuru, Selman Nacar
Oyuncular : Tülin Özen, Oğulcan Erman Uslu, Gülçin Kültür Şahin, Vedat Erincan, Erdem Şenocak
Türkiye / Dram / 84 Dk.