2014 Türk yapımı,118 dakika süreli,dram türündeki filmin yönetmen koltuğuna filmin senaristliğinide üstlenen Çağan Irmak oturmuş.Başrolleri ise Hümeyra,Işıl Yücesoy,Farah Zeynep Abdullah,Mehmet Günsur,Kerem Bursin ve Gürkan Uygun paylaşmış.Ben,filmi ne yalan söyleyeyim başarılı bulmadım.Çağan ne yazık ki hala ”Babam ve Oğlum”filminin üzerinden nemalanmaya devam ederken,geçmişe dönük hikayelerle bizleri oyalamaya devam ediyor.Yeni filmine yerleştirdiği gülme odaklı küfürlerde(sanki Türk halkı genelde böyleymiş gibi) sakil duruyor.Çağan’ın tarzı bildiğiniz üzere dram üzerine kurulu ve bu nedenledir ki dram filmi yapmak komedi filmi yapmaktan çok kolaydır.İşte Çağan,komedi yada diğer tarzları yapmayı beceremediği için sürekli geçmişe dönük dram’a abanıyor.Türk milletinin genel yapısının,acıma ve acındırma üzerine kurulu olduğunu bildiği içinde Çağan,sürekli bunu lehine kullanmaya devam ediyor.
Unutursam Fısılda’da,Türk halkının belli kesimine hakaret ederken gençliği de isyana davet ediyor.1)Filmin bir sahnesinde babasına kızan genç öğrenci Hatice okulda ”İstiklal Marşı”nı söylemiyor.Öğretmen,”-Neden marşı söylemedin?”dediğinde ise öğretmene ”-Kendimi hür hissetmiyorum öğretmenim!!” diyor ve öğretmeni tarafından dayakla cezalandırılıyor.(filmde öğretmenler yüzü gülmeyen,sert ve dayakçı olarak resmedilmiş) Şimdi İstiklal Marşı sahnesini günümüz Türkiye’sinde bir düşünün bakalım!!! 2)Diğer bir sahnede ilçenin Komiseri,ilçenin Kaymakam’ının karşısında önü açık bir şekilde Kaymakam’a bilgi sunuyor!!! 3)Mezarlık sahnesinde Kerem Bursin bayılan Farah’ı kucağına alıp götürürken Farah’ın başının aşağıya düşük olması gerekirken baş dimdik yukarıda duruyor.(yönetmen bunu görmemişmi?kendinden geçen insanın vucut organları gevşer ve kasılma olmaz)4)Diğer bir sahnede ise Hatice tarafından”-Merzifon eşeği gibi anırma” repliği kulaklara hiçte hoş gelmiyor.70’li yıllarda Ödemiş’te yaşayan ve ilçenin dışına çıkmamış 17 yaşındaki bir kız çocuğu Merzifon eşeğinin anırmasına nerede şahit olmuş??? Bence çağan,Merzifon’lulardan biran önce özür dilemeli.
Unutursam fısılda filminde erkek oyuncuların hiçbir vasfı yok.Daha çok kadınlar üzerine kurulu senaryo yazıldığı içinde erkek oyuncular silik kalmış ve kendilerini gösterememişler.Mehmet Günsur ve Kerem Bursin resmen harcanmış.Onlarda bunun farkında olmalı ki olsa da olur olmasa da olur cinsinden sıfır oyunculuk sergilemişler.Ancak,bu durum kadınlar cephesinde hayli farklı.Genç star Farah Zeynep Abdullah ve yaşlı kurtlar Hümeyra ile Işıl Yücesoy çok iyi oyun çıkarmışlar.Hümeyra ve Işıl Yücesoy,günümüz karakterlerini gerçeğe yakın canlandırmışlar.Kendilerini kutluyorum.Farah ise oyunculuğunu hayli ilerletmiş.Bu ilerleme nedeni ile bir teşekkürde ona gitsin:).Filmin müziklerine imza atan Kenan Doğulu’da ayrı bir alkışı hakediyor doğrusu.Filmin açılış şarkısı Eyvah,Nafile,Bir Mazi Bin Hatıra,Sevdim ve kapanış şarkısı Nasılsın Kızım süper olmuş.Sözün Özü: Filmi izlenir kılan üç kadın oyuncu ve filmin müzikleri..Gerisi sadece ilkokul müsameresi.Bu 3 kadın oyuncu için sinemaya gidilirmi? Gidilir.
FİLMİN KONUSU :1970 Yıllarında İzmir’in Ödemiş ilçesinde yaşayan lise öğrencisi Hatice(Farah Zeynep Abdullah)cıvıl cıvıl yaramaz bir genç kızdır.Ablası Hanife(Gözde Cığacı/Işıl Yücesoy) hemşiredir.Birgün kasabaya yeni Kaymakam atanır.Kaymakam’ın oğlu Tarık(Mehmet Günsur) ile Hatice arasında etkileşme olur ve birbirlerinden ayrılamaz hale gelirler.Hanife’de Tarık’ın kendisini sevdiğini sanarak evlilik planları kurar.Gel zaman git zaman müziğin sımsıkıya sarmaladığı iki genç,müziklerini yapmak ve meşhur olmak için herşeyi geride bırakarak İstanbul’a kaçarlar.Ancak şöhret olmak o kadar kolay değildir.Onlara arkadaşları Erhan(Kerem Bursin) yardımcı olur.Kayıt yaptıkları bestelerini bir şekilde müzik yapımcısına dinletmeyi başaran üçlüye artık şöhret yolu açılmıştır.Kendisine ”Ayperi”adı verilen Hatice’yi artık tüm Türkiye tanımıştır.Şöhret olan Ayperi,bir süre sonra birer birer herşeyini kaybeder.Memleketine ”Alzhemier” hastası olarak geri dönen Hatice,ablası ve geçmişi ile yüzleşmeye hazırdır artık.
İYİ SEYİRLER