Babygirl
İlginç bir psikoseksüel arayış, tartışma ve analiz. CEO kadın, stajyer erkek olursa?
Otorite ve güç dengesi tersine döndüğünde…
Şu isimleri duyunca filme koşturursunuz değil mi, özellikle de bizim kuşak : Nicole Kidman, Antonio Banderas, Jean Reno! Babygirl? Bilmem ki neden filmin adı bana bir şey ifade etmedi başında. Hakkında pek yazılmış bir yorum da yok. Düşünüyorum, Nicole Kidman ve Antonio Banderas, erotik bir aşk yaşayacak? Film başlıyor. Yıllar herkesi tokatlıyor : Nicole Kidman da yaşlanmış haliyle ama nasıl başardıysa vücut taş gibi. 18’lere taş çıkartır! Gördün mü derseniz, öyle bir gördük ki, bir tek göbek deliğinin içi kaldı görmediğimiz… Antonio’yu çıkaramadım önce, tonton bir büyükbaba olmuş! Gözüm ısırıyor da, nereden diye bakıyorum. Çünkü Z kuşağı gelmiş filme, Harris Dickinson! Önce şapşal bir hali vardı ama sonra üstü çıplak dans ederken, of of! Harris Dickinson’ın yanında Antonio Banderas’ın da pabucu damda, kendi evde yatak odasında olsa da. Filmin jeneriğinde yaş sınırlaması göremedim. Bence en az 16 olmalı, öylesine yani. Hani erotik demişler ama bence light porno! Bir kamçılamadığı kaldı Nicole’ü. Yani Romy’yi.
Biraz sulandırıp yazıyorum çünkü zaten akademik kalemler var bu sitede ve Erdoğan Mitrani ustanın hızına yetişmek mümkün değil, biz sinemaya giderken o eleştirisini yayınlıyor. Bize de goygoy yapmak kalıyor!
Amerikan şirketleri
Filmin tipik Amerikan filmi öyküsü var: hırslı ve başarılı kadın yönetici, parlak bir akademik kariyerin arkasından kendi işini kurmuş ve CEO olmuş. Otomasyonla ticaret yapıyor. Sanki Amazon filan gibi bir iş yeri. Tiyatro yönetmeni sakalları beyazlamış Antoniocuğumla, Jacob, mutlu bir evliliği var: lezbiyen bir kız çocukları ve kızın arada bir evde kalan kız arkadaşları? Alışın bunlara, artık böyle. Baba, anneye, kızlarının yeni kız arkadaşı için, bizim kız da iyi iş başarmış diyebiliyor!
Şahane bir ev ama yardımcı yok, her işi evde de Romy yapıyor, güzel isim. Gece ipek babydoll’ler giyiyor, gündüz müthiş şık tayyör ve elbiseler. Filmin kıyafet yönetmenine alkış. Sabah erkenden işine gidiyor, cam bölmeli açık ofiste, elinden düşürmediği cep telefonuyla mesajlaşıyor, hayır kendi deyimiyle emailleşiyor. Çünkü işi bu. Borsa, satışlar vb. Akşam yorgun argın evde, yine gergin. Gece yatakta, koca mırmır. Razı oluyor, iyi eş. Ama canım Antonio yetmiyor! Yetemiyor, çalışma odasına gidip porno izleyerek kendi kendine hallediyor işini!
Köpeklere ölüm yok
Beni çok etkileyen bir sahne oldu: Romy sabah işe giderken NewYork’un müthiş kalabalığı içinde iri kıyım bir köpek sahibinin elinden kurtulup birinin paçasına yapışıyor. Tabii orada soköp denilen bir cins yok, bildiğin cins köpek ama, artık ne olduysa, herkes çığlık çığlığa, korkuyor. Bir delikanlı köpeği sakinleştirip, yanına çağırıp, muma çevirip olayı bitiriyor. Kimse köpeklere ölüm çığlıkları atmıyor!
İş yerinde karşılaşma
Romy, ofisinde. asistanının programı bildirmesini dinlerken yeni stajyerlerle tanışma faslı: Gelen gençler arasında köpeği sakinleştiren delikanlı da var. Olayımız başlıyor. Samuel, tıpkı saldırgan köpeğe yaptığı gibi, şirketin sert ve kibirli CEO’su Romy’yi de sakinleştirecek, iş yerindeki güç ve emir sıralamasını değiştirecek, bundan haz alan üstünün astı olmaktan çıkacaktır. İlginç bir psikoseksüel arayış, tartışma ve analiz.
Yazan, yöneten, üreten aynı
Sinema sektöründe son zamanlarda sık rastladığımız gibi senaryo yazarı, filmin yönetmeni ve hatta prodüktörü aynı kişi: Halina Reijin. Değişik konuları ustaca yorumlayan tarzıyla tanınan Halina, Nicole Kidman’ı, bu fiziki ve ruhsal zorluklar barındıran rolü üstlenmeye ve başarıyla yürütmeye ikna edip en iyi verimi almayı da başarmış. Kolay bir rol değil. Bir yandan 20 yıllık mutlu ve çocuklu evliliği olan bir kadının cinsel fantezilerini gerçekleştirememiş olmasını, öte yandan iş yerinde cinsellik üzerinden istismar ve sömürüyü de tartışabiliyor! Aslında CEO erkek, stajyer kadın olsa bunların yaşanması neredeyse sıradan değil mi? Filmin tartıştığı ve erotik sahnelerin baskınlığından ötürü geri planda kalan ve aslında çok da önemli olan konu da bu bence: iş dünyasında cinsel istismara dayalı yetki ve güç kullanımı. Yapan kadın olunca sadece erotik mi oluyor?
Jacob rolünde Antonio Banderas ne kadar harcanmışsa Samuel rolünde Harris Dickinson da o kadar parlatılmış. Parlıyor çünkü, genç, yakışıklı ve yetenekli. Her açıdan düşündüren, ilgiyle izlenen bir film. Ters açıları şaşırtıyor. Senarist, yönetmen ve yapımcıya da üç kez alkış düşüyor, ayrıca Nicole Kidman da bu zorlu rolde onun kendisini çok iyi yönlendirip rahatlattığını özellikle vurguluyor, bravo Halina Reijin.
Yönetmen / Senaryo : Halina Reijn
Görüntü Yönetmeni : Jasper Wolf
Kurgu : Matthew Hannam
Müzik : Cristobal Tapia de Veer
Oyuncular : Nicole Kidman, Harris Dickinson, Antonio Banderas, Sophie Wilde, Jean Reno, İzabel Mar, John Cenatiempo, Leslie Silva, Esther-Rose McGregor
ABD / Suç-Gizem-Gerilim-Erotik / 114 Dk.