”SON YOLCULUK”, EY AYIN KARDEŞLERİ
İnsanlar tarafından sömürülen gizemli bir kırmızı ay Dünya’ya inerken, onu yok edebilecek tek astronot olan Paul WR, görevi reddeder ve ortadan kaybolur. Güçlü bir karaktere sahip bir genç olan Elma, uçuşunda ona eşlik eder. İkonik referanslarla kesişen Romain Quirot tarafından yönetilen The Last Voyage, Fransa’nın ayakta kalan, bilimkurgu üretmeyi bildiğini kanıtlayan, ekolojik ve samimi yorumları birleştiren bir siberpunk yolculuğudur.

Yakın gelecekte, insanlar bu nefes kesici dünyada baskın hale gelen bir enerji olan Lumina’yı çıkarmak için gizemli bir kırmızı aydan sonuna kadar yararlanıyorlar. Ancak son zamanlarda yıldız rotasını değiştiriyor ve doğruca Dünya’ya doğru ilerliyor.

Felaketten kaçabilmek için eğitilmiş Paul WR (Hugo Becker), tehditkar ayı yok edebilecek tek astronottur, ancak görevi tamamlamayı reddeder ve ortadan kaybolur. Acımasızca peşine düşülen Paul’ün yolları, kaybedecek başka bir şeyi olmayan ve sonu belirsiz bu uzun koşuşturmanın içine gömülü olan inatçı bir genç olan Elma (Lya Oussadit-Lessert) ile kesişir.

Kısa yolculuktan uzun yolculuğa

Yönetmen Romain Quirot, anne ve babasına güven vermesi muhtemel “gerçek bir iş” olan avukat olmanın eşiğindeyken, film editörü olmak için bir reklam başvurusunda bulunarak avukatlığı geride bırakıyor. Çırak sinemacının lise arkadaşlarıyla çektiği sayısız kısa filminden birini göstererek cesaretle kazandığı bir iş olan yönetmenliğe adım adım atan Romain, 2014 yılında çektiği kısa filmi Belirsiz Hatıra ile Nikon yarışmasını ve ardından Audi yetenek ödüllerini kazanmış. Yönetmen bu iki ödülle dikkatleri üzerine çekiyor ve yeni bir bilimkurgu kısa filmi The Last Voyage of the Paul WR (2015) için gerekli finansmanı sağlıyor .

Oscar için önceden seçilmiş, insanlara başkaldıran bu sömürülmüş ay hikayesi, yeni formatında kısaltılmış adı olan bu ilk uzun metrajlı filmin temelini oluşturuyor.

Fransız soslu Bilimkurgu

Romain Quirot‘un kıyamet sonrası dünyalar için bu çekiciliği, Antoine Jaunin ile birlikte yazılan Gary Cook destanında da bulunur. Nathan tarafından yayınlanan destan, yakında Disney+ platformu için bir dizi olarak uyarlanacak.

Ancak Bilimkurgu da kağıt üzerinde hikayeler anlatmak, onların büyük ekranda canlandığını görmekten daha kolaydır. Paul WR’nin başına gelen talihsizlikleri anlatan kısa filme gösterilen ilgiye rağmen, yapımcıları uzun metrajlı bir film çekmeye ikna etmek kolay olmamış.

İstenen yapımcıların yanıtı şu olmuş: Bilimkurgu hariç her şey! Fransa’daki bu evreni nasıl düzgün bir şekilde kullanacağımızı bilmediğimiz güvencesiyle motive edilen kategorik bir ret. Romain Quirot‘un sinemadaki bilimkurguyu Fransa’da dahi Méliès tarafından icat edildiğini hatırlatarak karşı çıktığı karamsar bir yorum!

Ünlü selefinin izinden giden Romain Quirot, “punk” modunda bir çekim sözü vererek ikna edici olmuş. Kimin sınırlı kaynaklara ihtiyaç duyacağını anlayın. Ekim 2019’da Fas çölünde çekilen The Last Voyage, çok sayıda referansa sahip bu distopik yolculuğu inandırıcı kılan sağlam özel efektlerden yararlanıyor.

Parfüm 80

Romain Quirot‘ın, 80’li yılların çocuğu olmasının etkisinin devam ettiğini bu filminde de görüyoruz. Kim Wilde‘ın ünlü Kamboçya’sı ile Paul’ün bir pazardaki sıkıntılarına eşlik eden gezinin başlangıcından itibaren filmde çokça “80’ler” popüler kültürü sergileniyor .

Film, yönetmenin saptırmaktan çekinmediği birçok göndermeden besleniyor. Özellikle Ray Bradbury ve onun Martian Chronicles evreninden etkilenen Romain Quirot, sinematografik göz kırpmaların sayısız olduğu bir dünya yarattı.

Star Wars efsanesinin Stormtroopers‘ını çağrıştıran silahlı adamlar tarafından takip edilen Paul WR, Blade Runner’da (1982) gösterilmeyen Lumina enerjisini öven bir reklam panosunun önünden geçer. Çöl ve araçlarla – burada uçan – ilişki, kendi paylarınaMad Max’in (1979) ıssız dünyasını çağrıştırıyor .

Paul’ün babası ve Space WR’nin patronu Henri WR’yi oynayan Jean Reno‘nun rolü gibi, daha somut referanslar da kaydedilebilir . Kaprisli Elon Musk ve şirketi Space X‘in iki ilgili avatarı.

Aktörün jenerikteki varlığı, Leon‘da (1994) Natalie Portman ile kurduğu ve Paul ile Elma arasındaki ilişkide belli bir dereceye kadar aktarılan düeti de düşündürebilir . Orada da bu sorumluluğu reddeden huysuz kahraman, hantal bir çocukla uğraşmak zorunda kalır.

Kahramanca ikilem

Distopik bir kabus olan The Last Voyage, varsayılan bir ekolojik söylem taşıyor. Dünyayı tehdit ederek intikam alan devasa sömürülen kırmızı ay, devam eden ekolojik felaket karşısında bizi kendi sorumluluğumuza geri gönderiyor. Ancak hikaye aynı zamanda tehdit karşısında şüphe kartını da oynuyor.

Bir ikilemin ortasında, Paul insanlığa karşı görevi ile kızıl aya saldırmanın yapılacak en kötü şey olacağına dair derin, neredeyse mistik bir inanç arasında kalır. Romain Quirot, burada, başgösteren felaketin muhteşemliğini ve Paul’ün aile tarihi boyunca olan samimiyetini karıştırıyor.

Kahraman, doğru olduğunu düşündüğü şey -kızıl ayı kışkırtmamak- ile yok olmasını dileyen bu babayı dinlemek arasında kalıyor. Kendi ailesine ve insanlığa karşı görevi ile içgüdüleri arasında mücadele veriyor. Kısacası yönetmenimiz filminde avukat olmakla, sinema hayali kurmak arasında gidip geliyor.

Çok tanıdık

Kardeşi Elliott (Paul Hamy) tarafından takip edilen Paul’ün uçuşu, kırmızı aydan gelen bir tür şeytani çifte elçidir ve aileye geri dönüşlerle serpiştirilir. Geçmişin bu anıları Paul’ün ikilemine şekil verirken, insanlığın sonunu getirebilecek bağımsızlık arayışı devam ediyor. Her şeyden önce, baskı yok!

Zamanla ortaya çıkan bu aile entrikasına odaklanan The Last Voyage, bu distopik Fransa’nın bağlamını derinleştirmek için zaman ayırmıyor. Bu durum, özellikle oraya nasıl geldiğimizi bilmek isteyen en seçici izleyicileri hayal kırıklığına uğratabilecek bir eksiklik.

Ancak bu, en iyileri de dahil olmak üzere tüm bilimkurgu filmleri tarafından paylaşılan bir risktir. Seyircinin bağlılığı, askıda kalan unsurlar tarafından rahatsız edilmeden kendisini önerilen evrene tamamen kaptırma yeteneğine dayanır. Ve Romain Quirot‘nun önerdiği gezi, yapbozun eksik parçalarına dikkat çekmeyecek kadar varlığa sahip.

80’lerin kültüründen ilham alan The Last Trip , bilimkurgu dünyasına adım atan büyük yapımların önünde utanılacak bir şey yok. Romain Quirot tarafından seyirciye sunulan, dikkatli yapım ve özel efektlerle yönlendirilen distopik yolculuk, bizi bir yolculuğa çıkarıyor. Kesinlikle endişe uyandıran bir gelecekte, ancak günümüzde yaşanan ve sürekli tekrarlanan virüs belasının bizleri evlerimize hapsettiği bu dönemde, herhangi bir kaçış faydalıdır.

Misafir Yazar : MARCO PİERRARD

Yönetmen / Senaryo / Kurgu : Romain Quirot

Görüntü Yönetmeni : Jean-Paul Agostini

Müzik : Etienne Forget

Oyuncular : Jean Reno, Hugo Becker, Paul Hamy, Bruno Lochet, Lya Oussadit-Lessert, Philippe Katerine, Anthony Pho

Fransa / Bilimkurgu-Macera-Dram / 87 Dk.

 

Film notum:

 

 

CEVAPLA

Please enter your comment!
Please enter your name here