Otuzlu yaşlarına gelmiş, annesi ve abisiyle aynı evi paylaşan işsiz Aslı, içine kapanık ama hayat dolu genç bir kadındır. Vaktinin çoğunu üst kattaki orta yaşlı ve hasta komşusu Tamer’in evinde geçiren Aslı, Tamer’de bir dost, bir akıl hocası, bir yol gösterici bulmuştur. Aslında Tamer, ne kendisine ne de başkalarına bir yararı olamamış, hayata tutunmak için arkadaşlarına sarılmış bir adamdır. Okuduğu okulu, hedeflerini, ailesini ve sonunda da yaşamını yarım bırakmıştır. Tamer’in hastalığının terminal safhaya yaklaşmasıyla ona profesyonel bir bakıcı tutulması şart olur. İşe alınan hastabakıcı Celil, çocukluğu mezarlıklarda oynayarak geçmiş, hayatı ölümle tanımış bir adamdır. Hastalara son nefeslerinde eşlik ederek, zamanını hastalarının hayatlarına dâhil olarak geçmiştir. Seyfi Teoman İlk Film Ödülü adayı “Soluk” (2019), bu üç karakterin, Tamer’in son günlerinde yaşadıklarına odaklanır.
Arada bir Celil’i ya da Aslı’yı mekân dışına çıktıklarında izlese de filmin neredeyse tamamı Tamer’in evinde, onun başucunda geçer. Az olaylı öyküyü, yan rollerden üç ana karaktere, herkesin çok başarılı olduğu oyuncu yönetimi daha da inandırıcı kılar. Yılların oyuncusu Uğur Polat’la, 2019 Antalya’da “Soluk”la En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu ödülünü alan Aslı İnandık çok iyidirler ama, benim için filmin asıl büyük keşfi, değişik fiziği ifadesiz yüzüyle ilginç bir Celil yorumu getiren Emrullah Çakay oldu.
“Soluk”, gerçekçi bir öyküyü, sağlam bir anlatım ve başarılı bir oyunculukla aktaran eli yüzü düzgün bir film. Ancak yıllardır Bunalım Sinemasına dönmüş olan Türk Sinemasında en iyisinden en orta hallisine çok sayıda iç karartıcı film izlemiş bir seyirci olarak bu “Soluk” bana fazla geldi. Başladığı andan itibaren nasıl gelişeceğini nasıl biteceğinin de az buçuk hissettirdiği için, ben sonlara doğru Tamer’den bile soluksuz kalarak, “şu adamcağız ölse de, hem o, hem Aslı, hem Celil, hem de biz izleyiciler kurtulsak” demeye başladım.
Dediğim gibi, bunalım sinemasının eli yüzü düzgün bir örneği. Bana fazla geldi ama, yine son söz siz seyircilerin.
Yönetmen : Özkan Yılmaz
Senaryo : Benan Baf Yılmaz, Özkan Yılmaz
Görüntü Yönetmeni : Özgür Eken
Kurgu : Ömer Özyılmazel
Özgün Müzik : Göktuğ Çitçi,
Oyuncular : Uğur Polat, Emrullah Çakay, Aslı İnandık
Türkiye / Dram / 94 Dk.
ortakoltuk.com