Aşk Çağırırsan Gelir

Tesadüfler Kumkuması…

Pandemi nedeni ile gösterimi iki seneyi aşkın süre boyunca ertelenen ve 6 Mayıs’ta ancak vizyona girebilen yerli yapım “Aşk Çağrırsan Gelir“, romantik komedi türünün yeni bir örneği. Aslında filmi diğer yapımların çoğundan kısmen ayıran bir özelliği var: O da yönetmenin geçmiş kariyerinin izleyenleri ümitvar kılması. Yönetmen ve senarist Emre Kavuk genel olarak beğenilen işlere imza atmış birisi. Bunlar arasında sıralayabileceğimiz “Güzel Günler Göreceğiz“, “Uzaklarda Bir Yerde” ve “No: 309” gibi yapımlarda ya film yönetmeni olarak bulundu ya da senaryoya belirli şekilllerde katkı sundu. Bu nitelikleriyle haliyle beklentiyi arttırıyor.

Oyuncu kadrosunda ise romantik komedi filmlerinin popüler isimlere yaslanma geleneğinin devam ettiğini görüyoruz. Keremcem, Melis Babadağ, Cihan Ercan, Deniz Işın, Özgün Çoban, Gürgen Öz, Hakan Yılmaz ve Birol Güven gibi popüler kitle dizi/sinema üretimine yabancı olmayan birçok ismi kısa ya da uzun rollerle bir araya getiriyor film. Bunlardan esas oğlana hayat veren 1977 doğumlu Keremcem bilindiği üzere uzun şarkıcılık kariyerinin yanı sıra sahne sanatlarına da yabancı bir isim değil. 2006 yılında Haldun Dormen yönetimindeki “Brodway’den İstanbul’a” isimli müzikal ile beğeniyi toplarken, “Notre Damme de Paris“, “Grease“, “Hisseli Harikalar Kumpanyası” gibi müzikallerde de şarkılar seslendirdi.

Bunun yanı sıra Keremcem‘i özellikle iki binlerin daha başlarında başlamak üzere birçok dizide de sıklıkla gördük. Bunlar arasında “İki Yalancı“, “O Hayat Benim“, “Aslı ile Kerem” en ses getiren yapımları oldu. İşte şimdi uzun metrajlı bir filmde oyuncunun bulunması filmin artısı gibi görünüyor. Bunun yanı sıra Dilara karakteri ile esas kızımıza can veren Melis Babadağ ise özellikle “Aykut Enişte” serisindeki rolüyle yine geniş kesimin bildiği bir isim. Oyunculuğunun yanı sıra resim sanatına da ilgisi bulunan Babadağ, aynı zamanda eğtimini de aldığı iç mimarlığını da devam ettirmekte…

Aşk’ı Biraz Basite Alma…

Evet, oyunculara kısaca değindikten sonra şimdi gelelim “Aşk Çağırırsan Gelir” filmimize. Çekimleri ve galası Ordu’da yapılan yapım, turistlerin son dönem popüler destinasyonlarından olan Boztepe’de teleferik ve dağ manzaralı bir oteldeki pastoral görünümle açılışını yapıyor. Bir hafiye ve gizemli müzik eşliğinde ayak izi ile takibe başladığımızda ihanet ile birlikte gelişen olayları görüyoruz. Deniz Işın’ın ses verdiği dış ses özellikle filmin açılışı ve finalinde karşımıza çıkarak filme bize hazırlıyor. Ve filmin izleyene vermek istediği mesaj hemen belli oluyor bu dış ses vasıtasıyla…

Gerçek aşkını bulana kadar evlenmemeyi kendisine motto edinen Emre (Keremcem), yakın arkadaşlarına kıyasla aşk konusunda bahtsız biridir ve tam bir aşk arayışı içindedir. Film, otelde bulunan Emre ve arkadaşının çapkınlık üzerine konuşma sekansı ile başlarken aslında Emre ve Dilara’nın birbirleri ile sonrasında tesadüflere dayanan ilişkilerinin hikâyesini anlamak için bir gün öncesine bizi götürmekte. Farklı ilişki biçimlerini deneyimleyen beş kişi üzerinden yürüyen ve tek bir günde gelişen olayları tam bir kolaj kafası ile hazırlanan kısa öykülerle bir sonucu varılmak istenmekte. O da “siz aşk üzerinde ne derece istekli olursanız tesadüflerde sizin yardımınıza koşar” şeklindeki oldukça basit yaklaşım.

Film başat fikir olarak bu yaklaşımı izleyene ispata çalışıyor. Ve bunu yaparken de son dönem romantik komedilerin olmazsa olmazı olan kesişen ve tesadüflere dayanan hayatları odağına alıyor. “Erkekler Ne Söyler Kadınlar Ne Anlar“, “Kesişen Yollar“, “Anlat İstanbul” ve “Babil” gibi yapımlara benzeyen belli ölçüde başarılı kesişimleri inandırıcı hikâyelerle kurgulasalar bir şey demeyeceğiz kuşkusuz fakat son dönem romantik komediler tıpkı terapi yaptığını sanan kişisel gelişim kitapları gibi oldukça yavan bakış açısına sahip ve o denli çiğliklerle dolular ki…

Mantık hatalarıyla dolu ve kendisinden beklenen mizahtan da yoksun halleriyle izleyeni nerede ise aptal olarak görmekteler maalesef. Evet bu filmde de “kendini iyi hisset” şeklindeki bu naif yaklaşımın tezahürleri olan bu beş ara aşamalı öykü o kadar birbiri ile bağlantısız sunuluyor ki. Ve de hiç komik değil…

Filmin Esas Oğlanı ve Kızı Kim?

Polis rolü ile Gürgen Öz her ne kadar iyi bir oyunculuk sergilese de, sonrasındaki o evlenme üzerine kurulan mizansen o denli zorlama ki. Sadece biraz güldürdüğü için uçak içinde hostesin de ihbarı ve yaşlı kadının müdahalesi ile evliliğe dönüşen kısımlar kısmen tatmin edici. Onun yanı sıra Dilara (Melis Babadağ) ile şımarık bir oyuncuyu canlandıran sevgilisi Özgün Çoban‘ın hayat verdiği kahraman ya da aşk romanı yazarı ve aynı zamanda flörtöz bir karakter olan Cihat’ın (Cem Zeynel Kılıç) ve de Hakan Yılmaz ve Birol Güven‘in yer aldığı tartışma programı kısımları da bana çok zorlama geldi. Yani film bağlamından bir süre sonra kopuyor ve biz esas oğlan ile esas kızın ilişkilerinin nasıl başladığına yoğunlaşmak yerine skeç tadında bölümleri izlemekle yetiniyoruz. Halbuki filmin başında açık edilen amacı hiç de bu değil.

Yer yer Keremcem müzikleri ile biraz ferahlık duysak ya da özellikle uçak içi sahnelerde Selami Şahin ve Zeki Müren’in parçalarını dinleyerek retro bir hava alsak da film senaryosundaki aksaklıklarını oyunculukları ile de maalesef gideremiyor. Çekimleri ve sekans geçişlerini yönetmenin deneyimi ile biraz başarılı bulsam da, oyunculuklarda da tatmin edici performanslar bulamıyoruz. Özellikle Keremcem’i bu filmde oldukça tutuk buldum. Melis ile doku uyuşmazlığı bariz bir şekilde ortada. Bu da yapımda bize inandırıcılık sorunu olarak geri dönüyor…

Son dönem kötü örneklerini sıklıkla gördüğümüz ve pandemi nedeni ile her hafta sağanak yağmur gibi sinema salonlarında kendine yer bulan romantik komedinin bu son örneği olan “Aşk Çağırırsan Gelir”, bu denli beklediğimize değdi dedirtmiyor maalesef. Keremcem ve Melis Babadağ çağırsa bile izleyiciyi sinemaya çekecek gibi görünmüyor. Bu nedenle okuyuculara yerli film olarak bu haftaki önerim Nesimi Yetik imzalı “Dirlik Düzenlik” olacak..

Yönetmen / Senaryo : Emre Kavuk

Görüntü Yönetmeni : Önder Şengül

Kurgu : Naim Kanat

Müzik : Aydın Sarman, Burcu Güven

Oyuncular : Keremcem Dürük, Melis Babadağ, Cihan Ercan, Cem Zeynel Kılıç, Gürgen Öz, Erdem Baş, Nil Keser, Bahar Süer, Özgün Çoban, Deniz Işın, Eser Eyüboğlu, Barış Başar, Fatih Özkan, Seta Tokdemir

Türkiye / Romantik-Komedi / 105 Dk.

 

OrtaKoltuk Puanı:

 

1 YORUM

  1. İlk 15 dakikasında tahammül edemeden çıktık. Tamamen aile kavramını zedelemek, aldatmayı normalleştirmek için yapılmış bir film. Berbat ötesi berbattı. Samsun’luyum Ordu’da çekildi denilince sandım ki güzel bi aşk, ordu manzaraları vs.
    İyi ki çıkmışım zamanıma yazık olacaktı.

CEVAPLA

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz