Dezavantajlı grupların toplum içerisindeki farkındalık ve farklılıkları, İç göç, Doğu-batı arası kültürel etkileşim ve çatışma, Eğitim, Motivasyon, Vefa, Aşk, Birlik ve beraberlik olgusu, Sinema kültür olgusu.

Benim, Mucize 2 Aşk filminde gördüğüm temalar yukarıda saydıklarım. Daha da arttırılabilir. Bir filmin birden fazla önermesi olmalı mı olmamalı tartışma konusu olabilir. Bana kalırsa çok fazla alanı genişletmeden olabilir. Ancak Mahsun Kırmızıgül’ün senaryosunu yazdığı filmlerde bunu çok fazla görüyoruz. Birden fazla mesaj verebilmek için hem filmin süresini uzatıyor hem de ana konudan çıkıyor. Maalesef bu durumda verilmek istenilen mesajın izleyiciye geçmesine engel oluyor.

Türk sinemasında dezavantajlı kişileri ele almak artık bir akıma dönüştü. 7. Koğuştaki Mucize, Şuursuz Aşk, Mucize 2 Aşk son dönemlerde izlediğimiz filmlerden sadece bir kaçı. Yönetmenlerin ve yapımcıların ilgilerinin bu yöne doğru kaymasını iki açıdan değerlendirebilirim. İlki bu grubun toplum tarafından fark edilmesine destek olabilmek. Diğeri ise halkın (izleyicinin) bu kişilere karşı zaafının ticari bir kaygıya dönüşmesi.

Filmler kurgulanırken, izleyici de “beklenmedik” bir etki yaratmak amacıyla kurgulanır. Fakat Mucize 2 Aşk’ta bu durum yoktu. Öğretmen Mahir’in geçirdiği trafik kazası resmen kaza geliyorum dedi, Mızgin’in bayılması ile hamile olduğunu anlamamak elde değildi, Aziz’in onun dışlayan kişilere karşı saygınlığını kazanmak için bir kahramanlık yapacağı aşikârdı.

Aziz’in kazadan sonra doktorlarla yaptığı görüşmenin ardından Mahir’in durumunu aktarmak üzere ahali ile yaptığı görüşme, Babam ve Oğlum filminde Hüseyin Ağa’nın oğlu Sadık’ın akıbetini ailesine söylediği sahne, içilen suya varana kadar birebir aynıydı. Hatta hastane bile.

Benzer şekilde Sinemacı Bahattin’in vefalı aşkı da bana “Güle Güle” filmindeki Galip’in vefalı aşkını anımsattı. Belki tek farklılıkları Galip’in sürekli mektup yazması ve almasıydı.

Filmin başında “gerçek hikâyeden uyarlanmıştır” mottosu veriliyor lakin Aziz’in vefa borcunu yerine getirdiği sahneler gerçek hayatta yaşanmış mıydı bilemiyorum. Zira Aziz vefasını mutlaka göstermeliydi, sadece oğluna Mahir ismini vermesi (sahildeki sahnede oğluna Mahir gel oğlum buraya) yetmezdi, daha da gösterilmeliydi. Ki, vefa filmin ana konularından birini oluşturuyordu (!).

Doğu ve Batı arasındaki kültürel farklılıkların olduğu birçok insan tarafından kabul edilir. Ancak Büyükbabalarından çıkan icazete verilen halaylı tepkiler, trenin düğün salonuna dönüşmesi, İzmir’e geldikten sonra, biz yaşamamışız halleri iç göçü anlamamızın bir örneklemi ya da benzetmesi olduğunu söyleyebilirim. Kültürüne bağlı bir topluluğun verebileceği cinsten bir durum da değildi.

Mahsun Kırmızıgül yönetmenliği üstlendiği filmlerde, küçük ya da başrol olmak üzere mutlaka oynuyor. Tıpkı, Memdun Ün gibi. Fakat Mucize 2 Aşk’ta toplamda bir dakikalık bile bir rolü yokken kendisini afişe konumlandırmasını anlayamadım.

Filmin için yapılan reklamları da görmezlikten gelemeyiz. İlçelere varana kadar Türkiye’nin dört bir yanındaki bilbordlarda filmin afişini de bolca gördük.

Tek konu işleseydi, en azından çıktığımda nokta atışı yapmış, hedef kitlesine ulaşmış derdim ancak izleyici neyi önerme olarak alacağını şaşırdığı bir filmdi Mucize 2 Aşk, ne konu olsa işlerimci felsefe biraz sorun olmuyor değil.

Öğr. Gör. Cihad Doğan

Yönetmen / Senaryo : Mahsun Kırmızıgül

Müzik : Tevfik Akbaşlı, Yıldıray Gürgen, Mahsun Kırmızıgül

Görüntü Yönetmeni : Soykut Turan

Oyuncular : Mert Turak, Fikret Kuşkan, Erdal Özyağcılar, Şenay Gürler, Ali Sürmeli, Metin Yıldız, Suna Selen, Deniz Oral, Biran Damla Yılmaz, Levent Sülün, Melis Sezen, Sera Tokdemir, Sinan Çalışkanoğlu, Deniz Özerman, Meray Ülgen, Erol Aksoy, Mahsun Kırmızıgül

Türkiye / Dram-Komedi / 128 Dk.

Film notum:

CEVAPLA

Please enter your comment!
Please enter your name here