Sadece Bir Gece
Tuba Ünsal Haftası…
İlk kez yönetmenlik koltuğuna oturan Sinan Biçici‘nin “Sadece Bir Gece” filmi bu hafta vizyona giren yerli yapımlardan. Oyuncular arasında çok bilindik isimler var: Tuba Ünsal, Cemal Hünal, Gürgen Öz, Bay J ile ismiyle de bilinen Jerfi Benveniste gibi şöhretli isimlerden oluşuyor oyuncu kadrosu…
Bu hafta Zorlu PSM’de prömiyeri yapılan, Ayşe Kulin‘in aynı adlı eserinden uyarlanan “Adı Aylin” tiyatro oyununda da başrolde olan Tuba Ünsal‘ın atağa geçtiği bir hafta olarak görebiliriz. “Adı Aylin” yapımı, Yazgülü Aldoğan‘ın ve kimi yazarların yorumlarına göre özellikle konuyu ele alış biçimi ve uzun süresi ile çokça eleştirildi. Benim de daha önce Sabahattin Ali‘nin kült eseri olan “Kürk Mantolu Madonna” oyununda izlediğim Tuba Ünsal, gerek sinema gerekse de tiyatro yapımlarında aslında yeteneği olduğunu düşündüğüm bir isim. Fakat sanırım en büyük handikapı oynadığı kimi yapımların senaryosundaki tıkanıkların bu oyuncuyu zorlaması. Oysa kameraların başına henüz yeni girdiği dönemlerde, yirmili yaşlarında iken Tarık Akan gibi büyük bir usta eşliğinde ve Yılmaz Erdoğan‘ın mahir ellerinde “Vizontele Tuuba” gibi büyük bir yapımda yer almıştı.
Sanırım bu durumun Tuba Ünsal da farkındaki gazeteci Balçiçek İlter‘e verdiği bir röportajında “… Yılmaz Erdoğan hayatımda yapabileceği en büyük kötülüğü yaptı. 23 yaşında bu filmle oynamakla kalmayıp filme adımı verdi. Ondan sonra kariyerinizin daha iyisi nasıl olabilir? Vizontele Tuuba filminden daha iyisinde olmam, olmadı…” demişti. Gerçekten de olmadı. Bu Tuba Ünsal‘ın büyük bir şansızlığı olsa gerek…
Sen Aldattın, Ben Daha İyi Aldatırım…
Güzel yıldız Tuba Ünsal‘ın oyunculuk tarihçesini bir tarafa bırakıp şimdi filme gelirsek; yine tipik romantik komedilerimizin klişelerinden olan sosyal sınıf karakterlerine uygun bir şekilde hali vakti yerinde olan eşler Begüm (Tuba Ünsal) ile Tamer (Cemal Hünal) ilişkileri iyi giden çifttirler. Ancak arkadaşları ile bir gün bara giden Tamer tek gecelik kaçamak yapar. Kendisini aldattığından şüphelenen Begüm, Tamer’i sıkıştırdığında Tamer bir anda bu kaçamağı eşine itiraf eder. Bu duruma çok sinirlenen Begüm de kendi intikamını benzer şekilde Tamer’den almaya çalışır. O da benzerini yapacaktır. Yani tek gecelik ilişki yaşayacaktır…
Tamer ile bu konuda kavgalar ve ayrılıklar yaşanmaya başlar. Evet, konu bu. Karakterlerin iç dünyasına dair hiçbir derinlik görmeden bir anda biz oldukça farklı oyunlar oynayabilen Tamer’in süt dökmüş kedi misali eşine, bunun aralarında büyük bir sıkıntı doğaracağını tahmin edebilmesine karşın neden anlatma gereğini duyduğunu bilmiyoruz. Ki ortada Begüm için şüphe duyulacak bir durum olmayıp aksine Begüm’ün kız arkadaşlarına Tamer ile oldukça erotik yönleri bulunan ilişkilerinin ne derece iyi olduğuna dair o kadar sohbeti bulunduktan sonra…
Derinlik yok dedik. Karakterlerin ne iş yaptıklarını bilmiyoruz. Arkadaşları da dahil herkesin evi denizi görüyor. Ve kimse işinde gücünde değil. Sabah akşam hep ilişkiler üzerine dönen sohbetler var… Tamer sürekli eşi ile tekrar arayı bulmak için arkadaşı olan ilişkiler uzmanı ya da aşk doktoru diyebileceğimiz, yazar Önder’den (Gürgen Öz) tüyolar alır. Bir de neden konulduğunu anlamadığımız o kovboy kılıklıların takıldığı bara gider. İşi gücü yoktur ama oldukça zengindir. Yine bu çiftin arkadaşları olan Esra (Duygu Şen), Derin (Bengi İdil Uras), Eren (Anıl Altınöz) ve Ozan (Jerfi Benveniste) hakkında da benzer sorunu görüyoruz. Onların da özellikleri kiminin cinsel ilişkiye girmemesi, kimisinin de evliliğe yanaşmaması ile sınırlıdır. Bu kadar.
Konu, ta başlangıcından itibaren inandırıcılık sorunundan malülse zaten ortaya iyi bir film çıkmasını beklemek aşırı iyimser bakış olur. Gerçekten de film süresince kendi adıma konuşursam çok sıkıldım. Begüm’ün manevrası da, arkadaşlarının ona akıl vermeleri de hiç merak uyandırıcı olmadığı gibi, soruna yer yer kadın bakışı ile bakma adına bir iki adım atılsa da sonunda yine tıkanıklıklar başlıyor ve giderek feminist yaklaşımını da kaybediyor. Özellikle de final sahnesinde…
Tek Şartla Barışırım…
Cemal Hünal unutulmayan “Issız Adam” filmindeki performansını daha sonraki yapımlarında gösteremedi. Bu filmde de gerek tutuk halleri gerekse de bence Tuba Ünsal ile uyuşmayan enerjileri sebebiyle bu çiftin birbirlerini çok sevdikleri duygusunu ben alamadım. Oyunculuklar içinde Tuba Ünsal genel olarak bence fena bir performans sergilemiyor. Yer yer kriz çıkartan, bazen de geri adımlar atıp kendisine edilen hakaret ve haksızlıkları yüze vuran halleri ile beğendiğimi söyleyebilirim. Başta da belirttiğim gibi sorun Tuba Ünsal’da değil, senaryodaki yetersizlikte. Bir tarafta onca acılar çekip ayrılacaksınız, sonra da yemek eşliğinde “tek şartla barışırım” deyip intikam hikayesi yaratırsanız ancak bu kadar olur.
Diğer beğendiğim oyunculuk ise yazar Önder karakteri ile Gürgen Öz oldu. Sinemada tek güldüren sahneler kendisinindi. Diğer oyunculuklar ise maalesef oldukça vasattı. Yapımdaki diğer önemli problem ise bence filmin ses tekniğinin korkunçluğuydu. Gerçekten de 90’lardaki kimi yapımlardan kalma bir ses kulağımıza geldi. Ve ilginç bir şekilde bazı sahnelerde senkronize sorunların bulunması da tuhaftı. Tuba Ünsal‘ın bu ses ayarsızlığı yüzünden kimi sahnelerde sesi kulak tırmalayıcı boyuta geldi. Bunun yanı sıra filmde kameraya bakıp özellikle de kimi tiratlarla izleyeni etkilemeyi beklemek de bence yanılgılı bir hesapçılık. Artık bu türden ucuz numaralardan kurtulmak gerek. Yine klasik şekilde müziğe yaslanma, duyguyu buradan tahkim etme mantığını bu filmde de görüyoruz. Şebnem Ferah‘ın finalda çalan “Hoşçakal“‘ı ile sanırım Ayla Dikmen‘in “Issız Adam“ındakine benzer bir hava yaratma gayretine düşülmüş.
Sözün özü; “Sadece Bir Gece”, bir iki oyuncu dışında oyuncuları vasat düzeyi geçmeyen, teknik olarak da başarılı sayılamayacak ama en çok da hiçbir değer taşımayan konusu itibariyle kolaylıkla hafızadan silinecek başarısız bir yapım. Tuba Ünsal’ın gayretlerine gerçekten yazık olmuş. Artık bir dahaki sefere…
Yönetmen / Senaryo : Sinan Biçici
Görüntü Yönetmeni : Vedat Dikmetaş
Kurgu : Gönenç Bekcan
Müzik : Yıldıray Gürgen
Oyuncular : Tuba Ünsal, Cemal Hünal, Gürgen Öz, Jervi Benveniste, Duygu Şen Benveniste, Bengi İdil Uras, Anıl Altınöz
Türkiye / Romantik-Dram / 108 Dk.